Uusimmassa työpöydälleni ilmestyneessä Solidi-lehdessä sanottiin että SW2009:stä voi siirtää DWGEditoriin kuvantoja niin että ne päivittyvät DWGEditorissa, kun kappaletta editoidaan Solikan puolella. Miten tällainen aktiivisena tuominen siis toimii? Copy to DWGEditor ei minulla näyttäisi vielä riittävän.
Salliiko tämä että DWG-puolelle tuodaan kehykset siihen ympärille ja mitkään muutkaan ACad-ympäristöistä tuodut kappaleet ja blokit eivät siis vaikuttaisi itse solikan (aktiivisiin?) kuvantoihin. Voisinko silloin esim laittaa jotkut tasot tietyn värisiksi dwg-puolella tai mitoittaa ne siellä ja piirros silti kykenisi päivittymään ja mitat muuttumaan sen mukana?
Firmani on sen verran dinosaurus, että joudun nykyisin kääntämään piirustukset acad-muotoon ja mitoittamaan/osaluetteloimaan ne siellä. Jostain syystä DWG:ksi kääntö muuttaa mittakaavaa(ei, täppi dwg-export-optiossa on kohdillaan), jos tuon mittoja tai BOMeja mukana.
Kun luin että tällainen päivittyvä DWG-piirros olisi mahdollista Solidista, niin olin että "Hallelujaa!"